Kimino koeto yakusoku
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kappaleiden lyriikat

5 posters

Siirry alas

Kappaleiden lyriikat Empty Kappaleiden lyriikat

Viesti  Juunigatsu To Kesä 12, 2008 3:48 pm

Ajattelin luoda topikin ihan vain Ayabien lyriikoita varten.

Eli siis, Ayabien lyriikat elikkäs laulujen sanat. Mitä mieltä olette niistä, mikä mahdollisesti on lempparinne lyriikoiden kirjosta, mitä tunteita ne herättävät? Ovatko ne helppoja vai hankalia ymmärtää? Sopivatko ne sävellykseen? Tässä vähän keskustelunvirikettä. ^^ Ja voimme varmaan jutella sekä uusista että vanhoista lyriikoista, olivat ne sitten Ryouhein, Aoin tai Yumehiton kirjoittamia. (En itse asiassa edes tiedä, ovatko muut mitään kirjoitelleet 8DDD)

Itse henkilökohtaisesti rakastan suurta osaa Ayabien lyriikoista. Eniten minuun iskevät Virgin Snow Color - levyn raapustukset, mutta esimerkiksi uusimmista biiseistä I'm vogue saa toisinaan tipan linssiin sanojensa puolesta(kin). VSC:n aikoina lyriikat olivat hyvin sadunomaisia ja herkkiä, jotka luovat helposti alemmuuskomplekseja oman kirjoittamisen suhteen. ^^' Itse olen itkeskellyt mm. ancient-treelle, Azille, Meefisshu no uta, koi gara no suihoulle ja Hinatalle useampaankin otteeseen, sekä tietenkin Kimi no Koe to Yakusokulle. Lyriikoissa on jotain hyvin kaunista, joka koskettaa aina.

Sitten on tietenkin fanitytönhellimisbiisi Nanairo no Sora no Octave, jonka sanoja lukiessani tunnen oloni aina tärkeäksi, sekä hieman pimeämpi Hoozuki, josta ei saa tolkkua revittyä heti ensimmäisellä lukukerralla (ainakaan minä en saa). Ayabiellä on mielestäni hyvin monipuolisia lauluja, joka on erittäin hyvä, sillä samankaltaisiin sävellyksiin ja sanoituksiin turtuu nopeasti.

Omia lempisanoituksiani en oikein kykene yksin tuumin valitsemaan, sillä samoilla kriteereillä minun pitäisi valita parikymmentä kappaletta lemppareikseni. Mutta voisin kuitenkin sanoa, että jonkinmoisia suosikkejani ovat Kimi no Koe to Yakusoku, Meefisshu no uta, koi gara no suihou, Shine, Az, Hinata, Sakura Mau Kisetsu ni, Senjou cameraman to saigo, Nanairo no Sora no octave, 6gatsu 8ka, Sleet eve ja I'm vogue. (Noh, eihän tuossa ollut kuin vain 11 suosikkia 8DD) Noissa jokaisessa on vain jotain niin hienoa, joka pistää miettimään kovasti asioita, suhteita toisiin ja elämään. Ja tietenkin tämä kaikkien rakastama rakkaus on melko monessa mukana, mutta ei niin arkipäiväisellä tavalla kuvattuna.

Ja näin loppuun vielä; oletteko huomanneet, että Shine ja Meefisshu no uta, koi gara no suihou muodostavat sarjan? 8DD Niissä on samat henkilöt.
Juunigatsu
Juunigatsu
Moderaattori
Moderaattori

Viestien lukumäärä : 144
Join date : 05.05.2008
Ikä : 29
Paikkakunta : Loviisan käpykylä

Takaisin alkuun Siirry alas

Kappaleiden lyriikat Empty Vs: Kappaleiden lyriikat

Viesti  Sintti Ti Kesä 17, 2008 7:39 pm

En ole koskaan oikein pitänyt rakkautta käsittelevistä sanoituksista, ne ovat häiritseviä. VSC levyllä on minunkin mielestäni kauneimmat Ayabien sanoitukset, rakastan yli kaiken Shinen sanoituksia. Ne on jotenkin vaan niin ajatuksia herättävät. Mieleeni on jäännyt eniten alussa kohta ''Omaeno sekaiwa totemo chiisai''- se on samaan aikaan niin lapsellisen kuuloista, mutta silti niin... Totta.
Kotonohanoru on myöskin sanoitus suosikkejani- ja tästäkin kappaleesta lempi kohdakseni voisin mainita
''Kiite kiite ibuki sakukoewo'' Ja syytä tähän en edes tiedä. Se on...
Äh, ihan sama kuitenkin. YLEISESTI Ayabien sanoitukset ovat huomattavasti keskivertoa parempia(verraten siis muihin bändeihin, mitä ei tietenkään saisi koskaan tehdä...)
// Ja tajusin ton sarja jutun vasta nyt kun mainitsit siitä . *köhköh* 8'D
Sintti
Sintti
Moderaattori
Moderaattori

Viestien lukumäärä : 212
Join date : 13.05.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Kappaleiden lyriikat Empty Vs: Kappaleiden lyriikat

Viesti  Lilie To Kesä 26, 2008 2:10 pm

Haluisin kysyä, että mistä te löydätte Ayabien sanoitusten käännöksiä? Voiskos joku suositella jotain sivua.
Oon löytänyt jotain, mutta kaikki on aina vähän sekavaa, en oikeen osaa. Rikkaboshin englanninkieliset käännökset mulla on tossa cd:n mukana tulleessa vihossa.
Varsinkin niiden uusien kappaleiden käännökset olis kivoja.
Lilie
Lilie
Pyrkijä
Pyrkijä

Viestien lukumäärä : 70
Join date : 25.06.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Kappaleiden lyriikat Empty Vs: Kappaleiden lyriikat

Viesti  Sintti To Kesä 26, 2008 10:49 pm

Jaa. Itse en osaa oikein antaa mitään vinkkiä- jos haluan käännöksiä joistakin japaninkielisistä kappaleista teen ne usein itse- käyttäen perjaatetta Japani-Englanti-Suomi. . .
Sintti
Sintti
Moderaattori
Moderaattori

Viestien lukumäärä : 212
Join date : 13.05.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Kappaleiden lyriikat Empty Vs: Kappaleiden lyriikat

Viesti  Chim Pe Kesä 27, 2008 12:30 am

Jos jonkun kappaleen lyriikoihin olen rakastunut, niin se on Virgin Snow Color-albumin Mefish no uta, koigarano suihou. En voi vain sanoa muuta kuin, että tuo piano-säestyksellä soitettu mahtava kappale iskee suoraan sydämeen ja on sitä pariin otteeseen tultu itkettyä ihan vain tuon kuullessaan.

Muutenkin koko albumi on nenäliinojen pohjaankulutukselle mestarivalinta. Koskettavat sanoitukset ja omat elämän muistot sekoitettuna yhteen on täydellinen tapaturma, jossa ei kyyneleiltä vältytä. Näin se menee, ainakin minun kohdallani.

Rikkaboshi + a taas säväyttää. Yuukyuuno ame, soshite... sekä Aino Uta ovat kyseiseltä albumilta hienoja kappaleita, vähintäänkin hyvin sommiteltujen sanoitustensa puolesta. Tykkään toki kaikista tämän albumin biiseistä, kuten melkein kaikista Ayabien tuotannossa. Pari poikkeusta pitää tietenkin olla, mutta poikkeukset aina vahvistavat, että Ayabiella on monia vahvuuksia, ja he luovat musiikillaan aina uusia ulottuvuuksia 8D

HOX, Tässä vielä pieni näkymätönfakta kiinnostuneelle vähemmistölle. Ylläpito viettää lomapäiviä sukulaisillaan viikonlopun yli pe-su välisenä aikana Kokkolassa, joten sen aikana tulevat ilmoitukset yms. lisätään sivuille vasta maanantaina. Kuitenkin, foorumi on aina vapaassa käytössänne ja kehotusta ihmiset, LUOKAA UUSIA TOPIKKEJA kiintoisine aiheineen. Teillä on aina siihen mahdollisuus^^
Chim
Chim
Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 75
Join date : 17.04.2008
Paikkakunta : Tampere

Takaisin alkuun Siirry alas

Kappaleiden lyriikat Empty Vs: Kappaleiden lyriikat

Viesti  Juunigatsu Pe Kesä 27, 2008 9:40 pm

Lilie:
Tässä,
tässä
ja tässä.
^tuo viimeinen on Batsun lyriikkatopic Ayabien sanoituksille ja sieltä lopusta löytää uusimpia. Itse en omista mitään noista sivusta, mutta niistä on ollut hyötyä minulle 8 ))

Ja toki Google on ystävä. ^^ Kirjoittaa hakukenttään "Ayabie biisin nimi translation" niin osa linkeistä oikeastikin sisältää käännöksiä, osa on ihan rändömejä.
Juunigatsu
Juunigatsu
Moderaattori
Moderaattori

Viestien lukumäärä : 144
Join date : 05.05.2008
Ikä : 29
Paikkakunta : Loviisan käpykylä

Takaisin alkuun Siirry alas

Kappaleiden lyriikat Empty Vs: Kappaleiden lyriikat

Viesti  Lilie Pe Kesä 27, 2008 10:41 pm

Kiitos ja kumarrus noista käännössivulinkeistä. Todellakin oli apua. Oon jotenkin huono löytämään mitään itte.
Oon nyt todella ihastunut tohon I'm Vogue kappaleeseen. Rakastan sitä kun Aoi laulaa korkeelta ja noi sanatkin on aika ihanat ja surulliset myös. Toi Meltaway-singlen kaikki kappaleet on sanotuksiltaan melko surullisia, vaikka TheMe on melodialtaan aika pirtee, mutta niinhän se on melko monessa Ayabien kappaleessa.
Lilie
Lilie
Pyrkijä
Pyrkijä

Viestien lukumäärä : 70
Join date : 25.06.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Kappaleiden lyriikat Empty Vs: Kappaleiden lyriikat

Viesti  Mayui Ti Joulu 16, 2008 7:11 pm

Tää heittää aiheesta ainakin jonkun verran, myönnetään, mut mua kiinnostaa kappaleiden sanoittajat. 8') Esim. Hoozukin - onko Yumehito sanoittanut sen? Aoi? Kuka? :< Koska noissa levyjen eurooppapainoksissa sitä ei löydy mistään... eli kellään mitään tietoa, tai mitään tietoa jostain sivustosta, jolla kappaleiden sanoittaja(t?) olisivat selvillä? : O
Mayui
Mayui
Pyrkijä
Pyrkijä

Viestien lukumäärä : 78
Join date : 09.12.2008
Paikkakunta : Helsinki

Takaisin alkuun Siirry alas

Kappaleiden lyriikat Empty Vs: Kappaleiden lyriikat

Viesti  Juunigatsu Ke Joulu 17, 2008 4:56 pm

^No minä tiedän vain sen, että Aoi on sanoittanut kaikki Rikkaboshin biisit. Ja vissiin MELT AWAYn kappaleet myös. Nämä luin Ayabien blogikäännöksistä eräistä Yumehiton blogimerkinnöistä.

Että aika hintsusti taitaa olla selkoa sanoittajista. Paitsi että Aoi on kyllä Mikazuki no Kisekin kappaleisiin tehnyt sanat myös (jos nyt oikein muistan). Tämän luin jostain haastattelusta.
Juunigatsu
Juunigatsu
Moderaattori
Moderaattori

Viestien lukumäärä : 144
Join date : 05.05.2008
Ikä : 29
Paikkakunta : Loviisan käpykylä

Takaisin alkuun Siirry alas

Kappaleiden lyriikat Empty Vs: Kappaleiden lyriikat

Viesti  Sintti Ke Joulu 17, 2008 5:32 pm

Levjen lehtiöissä ainakin mainitaan vain että että Music&Words - ayabie-... Mutta luulen kuitenkin että kuten yllensäkin, niin laulaja tekee suurimman osan sanoituksia. . Joskus mietin että miksi se aina menee niin mutta....
Varmaan siis koko bändi jollain tapaa sanoituksiin osallistuu, mutta Aoi luultavasti tekee valtaosan... :---))
Sintti
Sintti
Moderaattori
Moderaattori

Viestien lukumäärä : 212
Join date : 13.05.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Kappaleiden lyriikat Empty Vs: Kappaleiden lyriikat

Viesti  Mayui Ke Joulu 17, 2008 6:27 pm

....Tosta päätellen voi hyvästellä sen tiedon että Yumehito ois pääsanottaja. :''D Mut aa kiitti kuitenkin molemmille~ ^__^
Mayui
Mayui
Pyrkijä
Pyrkijä

Viestien lukumäärä : 78
Join date : 09.12.2008
Paikkakunta : Helsinki

Takaisin alkuun Siirry alas

Kappaleiden lyriikat Empty Vs: Kappaleiden lyriikat

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa